"ახალი მემარჯვენეები მცირე ბიზნესისთვის"

www.nrp.ge


უპირველეს ყოვლისა, მადლობა მინდა გადავუხადო "ნიდერლანდების მრვალპარტიული დემოკრატიის ინსტიტუტს" და მის მიერ მოწვეულ კონსულტანტებს, რომელთა დახმარებითაც შესაძლებელი გახდა ამ დოკუმენტის შემუშავება.

"ახალი მემარჯვენეების" პოლიტიკის დოკუმენტი 5 ძირითად თემას მოიცავს: ეკონომიკის გაჯანსაღება და მცირე ბიზნესის დახმარება, ქართული სოფლის გადარჩენა და რეალური თვითმმართველობა. ჯანდაცვის ხელმისაწვდომობა, თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისი განათლება.

ეს იმას არ ნიშნავს, რომ ჩვენი მომავალი საარჩევნო პროგრამა, რომელიც ამ დოკუმენტს დაეფუძნება, არ შეეხება სხვა ისეთ მნიშვნელოვან თემებს, როგორიცაა დემოკრატია, კანონიერება, თავდაცვა, საგარეო პოლიტიკა, კულტურა, ახალგაზრდული პოლიტიკა და სხვა.

სოციოლოგიურმა კვლევებმა გვიჩვენა, რომ საზოგადოებისთვის დღეს ყველაზე მწვავე სწორედ ის თემებია, რომლებიც წარმოდგენილ დოკუმენტში შევიდა: დასაქმება, სიღარიბის დაძლევა, სოფლის და აგრარული სექტორის პრობლემები, ხელმისაწვდომი ჯანდაცვა, ხარისხიანი განათლება.

ჩვენი პოლიტიკის დოკუმენტს "ახალი მემარჯვენეები" - მცირე ბიზნესისთვის" დავარქვით.
რატომ მცირე ბიზნესი?

დღეს საქართველოს მოსახლეობა უკიდურესად პოლარიზებულია - "ჯინის კოეფიციენტით", რომლითაც მთელს მსოფლიოში იზომება ქვეყნის მოსახლეობას შორის შემოსავლების გადანაწილება, საქართველო ერთ-ერთ ბოლო ადგილზეა. ეს იმას ნიშნავს, რომ ჩვენ გვყავს მდიდარი ადამიანების ძალიან მცირე ნაწილი და ღარიბი მოსახლეობის საკმაოდ დიდი ფენა.

მიგვაჩნია, რომ საქართველოში ვერ დაიძლევა სიღარიბე, ვერ დასაქმდებიან ადამიანები, ვერ მიიღწევა საყოველთაო კეთილდღეობა და რეალური თავისუფლება, თუ მას არ ეყოლება ძლიერი საშუალო ფენა.
უახლოესი წლების ამოცანად "ახალი მემარჯვენეები" სწორედ საშუალო ფენის ჩამოყალიბებას მივიჩნევთ.
საშუალო ფენის სწრაფად შექმნის ყველაზე ეფექტური გზა მცირე ბიზნესის განვითარებაა. მცირე, საშუალო და წვრილი ბიზნესი მთელს მსოფლიოში ის საფუძველია, რომელსაც ძლიერი ეკონომიკა ეფუძნება. აშშ-ში ბიზნესის 99%-ზე მეტს მცირე და საშუალო მეწარმეობა წარმოადგენს, ხოლო ევროკავშირში მცირე და საშუალო ბიზნესში დასაქმებული ადამიანების რაოდენობა კერძო სექტორში დასაქმებულთა 2/3-ს შეადგენს.

მცირე ბიზნესის განვითარება მისცემს საშუალებას ჩვენი ქვეყნის მოქალაქეებს იცხოვრონ შეძლებულად, იზრუნონ საკუთარ ჯანმრთელობაზე, მიიღონ განათლება, ჰქონდეთ უზრუნველყოფილი სიბერე.
მცირე ბიზნესთან ერთად ჩვენ საგანგებოდ გამოვყავით ქართული სოფლის გადარჩენა და სოფლად ცხოვრების დონის ამაღლება. ძალიან მნიშვნელოვნად მიგვაჩნია ჩვენი წინადადება საგანგებოდ სოფლისთვის კანონის შექმნის და საკანონმდებლო დონეზე მისთვის სტატუსის მინიჭების შესახებ. სოფლის მართვის ახალი მოდელი იქნება თანამედროვე ტიპის სოფლის შექმნის საფუძველი, სადაც ადამიანები თითქმის იგივე სტანდარტებით იცხოვრებენ, როგორც ქალაქად.

ასევე მნიშვნელოვანია ჯანდაცვის ხელმისაწვდომობის პრობლემა, რომლის გადაჭრას ჩვენ სამედიცინო დაზღვევით მოცული მოსახლეობის არეალის მნიშვნელოვნად გაფართოებით ვხედავთ.
თანამედროვე საზოგადოება წარმოუდგენელია მაღალი ხარისხის განათლების გარეშე და ამიტომ, ჩვენი პოლიტიკის დოკუმენტში მას დიდი ადგილი დაეთმო. საქართველოს ესაჭიროება თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისი განათლების სისტემა, რომელიც უპირველეს ყოვლისა, ხელმისაწვდომი იქნება ჩვენი მოქალქეებისათვის.
პოლიტიკის დოკუმენტიდან, ვფიქრობთ, აშკარად ჩანს, რომ ჩვენი ძირითადი პრიორიტეტი არის ადამიანი. ყველაფერი უნდა ემსახურებოდეს იმას, რომ ის გახდეს შეძლებული, შეექმნას ქვეყანაში ღირსეული ცხოვრების, საქმიანობის, განათლების მიღების და ჯანმრთელობაზე ზრუნვის საშუალება.

პოლიტიკის დოკუმენტი ღიაა ყველა დაინტერესებული ადამიანისთვის და ჩვენ მზად ვართ სიამოვნებით გავითვალისწინოთ ყველა ის შენიშვნა, რომელიც მის მიმართ გექნებათ.


დავით გამყრელიძე

პოლიტიკური გაერთიანება "ახალი მემარჯვენეების" თავმჯდომარე

12 ოქტომბერი, 2011 წელი





ეკონომიკა და მცირე ბიზნესი

 


იხ. პროგრამა აქ



სოფლის მეურნეობა


იხ, პროგრამა აქ



ჯანმრთელობა ყველასათვის

 

იხ. პროგრამა აქ


ინვესტიცია განათლებაში ‐ ინვესტიცია მომავალში



იხ. პროგრამა აქ





იხ. პროგრამა სრულად


FaceBook Twitter Digg MySpace Delicious Google ელფოსტაბეჭდვა
აქტუალური თემა
კონსტიტუცია - მაქსიმალური კონსენსუსის შედეგი
კონსტიტუცია - მაქსიმალური კონსენსუსის შედეგი
საქართველოს დამოუკიდებელი არსებობის მანძილზე ყველაზე მთავარი პრობლემა, რომელიც ქვეყნის დემოკრატიას აქვს, კონსტიტუციონალიზმის დეფიციტია.
პირველ რიგში ეს დეფიციტი ვლინდება ყოველი ახალი ხელისუფლების სურვილით ძირფესვიანად შეცვალოს და საკუთარ თავზე მოირგოს კონსტიტუცია. ამის უკანასკნელი მაგალითი იყო ნაციონალური მოძრაობა, რომელმაც 2010 წელს განხორციელებული ცვლილებებით ახალ რეალობას და საკუთარ ინტერესებს მოარგო კონსტიტუცია.
2012 წელს ხელისუფლების არჩევნების გზით შეცვლის შემდეგ შეიქმნა მოლოდინი, რომ დემოკრატიულობაზე პრეტენზიის მქონე ხელისუფლება აღარ ეცდებოდა კონსტიტუციაში ისეთი ცვლილებების განხორციელებას, რომელიც მოემსახურებოდა მმართველი პარტიის ინტერესებს. სამწუხაროდ, ეს მოლოდინი ფუჭი აღმოჩნდა და დომინანტურმა პოლიტიკურმა ძალამ კვლავ პოლიტიკურ კონიუნქტურას დაუქვემდებარა საკონსტიტუციო ცვლილებების კიდევ ერთი, ახალი ეტაპი.
ამ ეტაპსაც, ისევე როგორც სხვა ეტაპებს, თან სდევს ხელისუფლებების პოლიტიკური ცოდნის და პოლიტიკური კულტურის დეფიციტი. ხელისუფლებამ ან არ იცის, ან იგნორირება გაუკეთა კონსტიტუციის მიღების ძირითად პრინციპს - მის გარშემო პოლიტიკურ ძალთა მაქსიმალური კონსენსუნსის აუცილებლობას. ამ ეტაპზეც, ისევე როგორც უახლოეს წარსულში, კონსტიტუციური ცვლილებები ხდება მხოლოდ მმართველი პარტიის გადაწყვეტილებით, ხოლო სხვა ყველა, ხაზს ვუსვამ, ყველა პოლიტიკური ძალა ამ ცვლილებების წინააღმდეგია.
ახლა მოკლედ, იმ საკითხების შესახებ, რომლებიც იწვევენ ყველაზე მეტ წინააღმდეგობას.
[ სრულად ]
ფეისბუქის ფან ბოქსი
სიახლეების გამოწერა
« ივლისი 2017 »
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
      1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31